wtorek, 31 grudnia 2013

Dajże nam wszystkim po trochu...

Dopóki ziemia kręci się,
dopóki jest tak, czy siak,
Panie, ofiaruj każdemu z nas,
czego mu w życiu brak:
Mędrcowi darować głowę racz,
tchórzowi dać konia chciej. 
Sypnij grosza szczęściarzom 
i mnie w opiece swej miej. 

Dopóki ziemia kręci się, 
o Panie, daj nam znak, 
Władzy spragnionym uczyń, 
by władza im poszła w smak. 
Hojnych puść między żebraków, 
niech się poczują lżej!
Daj Kainowi skruchę, 
i mnie w opiece swej miej. 

Ja wiem, że Ty wszystko możesz, 
wierzę w Twą moc i gest, 
Jak wierzy żołnierz zabity, 
że w siódmym niebie jest. 
Jak zmysł każdy chłonie z wiarą
Twój ledwie słyszalny głos, 
Jak wszyscy wierzymy w Ciebie, 
nie wiedząc, co niesie los. 

Panie zielonooki, 
mój Boże jedyny, spraw, 
Dopóki ziemia toczy się 
zdumiona obrotem spraw, 
Dopóki czasu i prochu 
wciąż jeszcze wystarcza jej, 
Dajże nam wszystkim po trochu 
i mnie w opiece swej miej!

Piosenka Bułata Okudżawy wydaje mi się najodpowiedniejsza na tę dzisiejszą noc, więc zostawiam Was, Kochani z nią, życząc każdemu w nowym roku tego, czego mu najbardziej trzeba :)

17 komentarzy:

  1. Chrana przepiękne słowa piosenki, wszystkiego tylko dobrego w nowym roku;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu,życzę Ci żeby ten rok był jeszcze lepszy od minionego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Samych szczęśliwych dni w Nowym 2014 Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic dodać nic ująć...
    Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja staję po odwagę. Niech ten Rok będzie przepełniony dobrem otrzymanym i dobrem wysłanym w świat. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. On wie, czego nam najbardziej potrzeba i tego Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne słowa, skłaniają do namysłu... Aniu, na Nowy Rok życzę Ci przede wszystkim zdrowia, szczęścia, spełnienia planów i marzeń, i oby grosza na to wszystko nie zabrakło ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za życzenia :) Tobie także życzę dużo miłości, radości i wszelkiego dobra w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I nic dodać, nic ująć.:) Wszystkiego dobrego!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. I powiedziane wszystko...I Tobie wspaniałości! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I wszytsko jasne :)) I ja stanę po ten grosz. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. słowa piosenki sama prawa ....
    Wszystkiego dobrego dla Ciebie i Twoich najbliższych:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego co najlepsze w 2014 roku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczęśliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za życzenia i Tobie życzę wszystkiego dobrego w 2014 roku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i cenny komentarz. Zapraszam znów :)