wtorek, 29 lipca 2014

Szkocki dudziarz

Żar
Spiekota
"Interior duszny"
Tęsknota za Szkocją
Za celtyckim klimatem




Z tej tęsknoty powstało małe coś... Coś, co ma związek z muzyką...
z książką...
ze Szkocją...
i... z kiecką :)




Zdjęcie: Tomasz Wrzesień
umieszczono za zgodą Autora



The Scottish Piper - etapy tworzenia:




Uwaga! Odważny Szkot pokazuje swoje plecy, by wziąć udział w zabawie zorganizowanej przez Elę!



Zostały ściegi za igłą krótkie i długie. No i wykończenie całości:



detale:








Haftowałam trzema (krzyżyki), dwiema i jedną nitką muliny z zestawu na oryginalnej taśmie aidowej made in scotland textile heritage. W zestawie była też kratka na tył i chwościk.
A tu już w plenerze z książką...






Zdjęcie: Tomasz Wrzesień
umieszczono za zgodą Autora

No to teraz wypadałoby oblać tę nową zakładeczkę szklaneczką Scotch Whisky i nawet stoi sobie grzecznie w moim barku jedna taka butelczyna, ale na dzisiejszy upał znacznie lepsze było zimne piwko w mojej nowej szklance ;)
Jak Wam się podoba?  Bo ja ją pokochałam od pierwszego wejrzenia :) Świetnie trzyma niską temperaturę schłodzonego piwa dzięki podwójnej ściance :)


Zapraszam na koniec do wysłuchania innej pięknej wersji Amazing Grace...



Uściski!

45 komentarzy:

  1. Śliczna zakładka z pewnością złagodzi tęsknotę :) Takie zabawne szklanki widziałam już kiedyś, są bardzo oryginalne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nooo, powiem Ci, że mnie zatkało na widok tak cudnej zakładki! Fantastyczna :)) Szklaneczka pomysłowa i ze tak powiem na temat ;))
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja pozdrawiam z wyjątkowo upalnej tego lata Szkocji :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mniej szczęścia będę mieć jesienią, kiedy będzie ciągle lało... ale i do tego można się przyzwyczaić ;)

      Usuń
  5. Fajnie powspominać, a śliczna zakładka częściej te wspomnienia przywoła.
    Pozdrawiam.

    http://kuchniaipasja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładniutka, a krateczka z tyłu dodaje smaczku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudna zakładka - i baaardzo udane kraciaste plecki.
    Pozdrawiam i podziwiam raz jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się nieszablonowa forma zakładki:) Wzór, plecki szkota i ...plecki samej zakładki! Krata jest super! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mieszkałam trochę w Szkocji w okolicach Perth :) Jest tam pięknie.
    Zakładeczka wyszła wspaniale, a szklankę z chęcią bym nabyła, gdybym u nas takią znalazła, bo jest świetna :)))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakładeczka świetna. Szkot pełną gębą :)
    A szklanka boska, gdzie Ty taka znalazłaś, sama bym zakupiła 2 szt. Dla siebie i małżonka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kinguś, też mam tylko dwie sztuki - bo były dwie ostatnie - w sam raz dla mnie i mojego Oliska :) Kupiłam je w sklepie w Zawierciu, ale na opakowaniu jest podana stronka www wyłącznego importera (to czeskie szkło i ręczne wykonanie): www.vialli-design.com

      Usuń
  11. Zakładka jest świetna! No a plecy - pierwszorzędne!:) Szklanka - cudo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna zakładka! Uwielbiam takie szkockie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szalenie piękna zakładeczka! Małe, hafciarciarskie arcydzieło! Jestem pod wrażeniem staranności wykonania! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Szkot mały, ale widać jaki pracochłonny. Plecki ma idealne!
    Szklanka jest ekstra, a za szklanką wypatrzyłam wspaniałe, rewelacyjne i jedyne w swoim rodzaju zasłonki!:) Sama robiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasłonki są kupione za bardzo małe pieniądze, ale gdybym tyko miała surówkę lnianą, to rzecz jest banalnie prosta do wykonania ;) Myślę jednak, że w tym przypadku własnoręczne wykonanie takich zasłonek wyszłoby mnie dużo drożej niż zapłaciłam ;)

      Usuń
  15. Zakładka niesamowita! Szalenie pracochłonna, ale dzięki temu efekt jest niezwykły!
    Szklanki tez chciałabym mieć :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu zakładka super, a ta szkocka kratka to wisienka na torcie. Świetny wzór a szklanka do piwa superowa muszę gdzieś takie wypatrzeć :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow...rewelacyjna jest ta zakładka! i jakie ma świetne plecy☺

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka super zakładka. Ja mam sąsiada Szkota,który codziennie ćwiczy grę na kobzie. Bardzo lubię taką muzykę,więc mam darmowe koncerty. Na występy jeździ oczywiście w swoim kilicie. Czekam na mocny podmuch wiatru,żeby sprawdzić czy rzeczywiście nie mają nic pod spodem ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Super zakładeczka! A ja dzisiaj nawet rozmawiałam ze Szkotem przez telefon, ale nie wiem, czy gra na kobzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są dudy... Kobza to chyba instrument strunowy... Dziękuję za miłe słówko i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  20. Szkot jest super, a jego plecy tym bardziej! Swietne!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna praca! Szkot prawdziwy jak ze zdjęcia:) Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna zakładka, perfekcyjne plecy pięknie zakryłaś idealną kratką.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zakładka śliczna i perfekcyjna w każdym calu. A szklaneczka odjazdowa!

    OdpowiedzUsuń
  24. Szkot prezentuj się idealnie z każdej strony, szklaneczka rewelacyjna a za muzykę wielkie dzięki. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  25. super zakładka, a szklanka bomba, u nas pewnie nie do kupienia?:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Kolejna perfekcyjna zakładka! Rewelacyjny jest ten Szkot. A szklanka po prostu marzenie!:) Zazdroszczę!;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Super zakładka, dopracowana w każdym szczególe!! Szklanka niesamowita, pierwszy raz taką widzę :)))

    OdpowiedzUsuń
  28. To ja jeszcze dorzucę swój zachwyt nad zakładką. Jest super. Mała, ale pracochłonna i jak zawsze u Ciebie, perfekcyjnie wykonana.
    Szklaneczka też wzbudziła zachwyt. Specjalnie piwoszem nie jestem, ale takie niebanalne szkło chętnie bym sobie sprawiła.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ależ Ci ta zakładka pięknie wyszła. Bajka.
    Oj, Aneczko, kusisz piwkiem, oj kusisz. Od razu przypomniało mi się nasze spotkanie. Ech...
    Buziole i może jednak do Wawy się wybierzesz??? W końcu bliżej chyba niż do Pragi, hihi.
    Paaaaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkanie powtórzymy. Koniecznie! Wybiorę się do Warszawy, obiecuję :)
      Dziękuję i uściski ślę, Kasiulko :)

      Usuń
  30. Uuuuuuuuuuuu, telefon masz wyłączony. Kochana, powiedz mi gdzie kolorowe, lniane sznureczki można kupic??? Widziałam ,że już szaleństwo w Nitce Ariadny z lnianą nitką było. Zachciało mi się podkładki pod talerze z nich wydziergac. Pomóż, pomóż
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo mi się marzy aby zwiedzić Szkocję, a po Twoich zdjęciach to już szczególnie:)) Piękne zakładki, widać, że dużo serca w nie włożyłaś:)) Pozdrawiam słonecznie:)

    http://www.homeonthehill.pl/

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziękuję Wszystkim serdecznie w imieniu własnym i Szkota :)))
    Pozdrawiam cieplutko!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Wow! Świetna. Jesteś moją zakładkową mistrzynią!:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Ale cudowna! Rewelacja w każdym calu, no krzyżyczku - przepiękna zakładka!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i cenny komentarz. Zapraszam znów :)