poniedziałek, 14 maja 2018

Hocki-klocki

Tego jeszcze tu u mnie nie było :-)
Dziś przychodzę do Was z klockami i malutką serweteczką, którą nimi wyplotłam na wałku :-)









Koronki klockowej uczyłam się pod okiem mistrzyni i nauczycielki zawodu Jadzi Śliwy. W Bobowej - wsi słynącej z tego rękodzieła :-) Ale można nauczyć się jej również w necie :-)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich, którzy jeszcze tu do mnie zaglądają mimo mojej nieobecności w blogosferze... Nie zapomniałam o żadnej z Was... Myślami jestem z Wami...
Chranna

56 komentarzy:

  1. Aniu, masz takie łapki, ze czego się dotkniesz, robisz cuda. Piękna jest ta serwetka. Ja uwielbiam klocki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, Ciebie nie doścignę w manualnych zdolnościach :-)
      Dziękuję i pozdrówka ślę :-)

      Usuń
  2. Coś pięknego ta serwetka :)
    O tej miejscowości słyszałam , ale nie mam pojęcia o koronce klockowej , więc tym bardziej podziwiam Twoją pracę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, jest co poznawać, jeśli o tę technikę chodzi :-)

      Usuń
  3. Małe dzieło sztuki, Aniu!
    Szczerze podziwiam podjętą próbę i jej efekty.
    Koronka klockowa jest na mojej liście technik, które chciałabym kiedyś opanować, a przynajmniej spróbować.
    Pozdrawiam serdecznie, Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spróbowałam, ale nie zostałam przy niej dłużej... jednak haft kocham ponad wszystko inne... koloru mi tu brak :-)
      Dziękuję, Iwonko, odpozdrawiam równie serdecznie :-)

      Usuń
  4. WOW, po prostu WOW! Niesamowicie piękna serwetka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewo... jest mała, ale jest w niej wdzięk właśnie dlatego :-) No i że moja pierwsza praca w tej koronce :-)

      Usuń
  5. Jej, to jeszcze to ktoś umie robić? Jestem pod wrażeniem , że opanowałaś tę technikę.Widziałam kiedyś w internecie te przekładańce i oczy moje nie mogły nadążyć za rękoma mistrzyni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo taka to technika! A klocki pięknie śpiewają podczas przekładania w rękach :-)
      Dziękuję i pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  6. Hocki, klocki magiczna serwetka :) Piękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprostszy do wykonania wzór, ale i tak mam satysfakcję, że podołałam :-)

      Usuń
  7. Cudowna magia zaczarowana w nitkach, które tak pięknie rozpracowałaś. Podziwiam nieustannie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna technika. Koronki klockowe zachwycają.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna serwetka, cudna. Sprawiłaś, że i ja zatęskniłam za klockami. Muszę odkurzyć wałek. Pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie cuda widziałam! Odkurzaj i pokazuj, co upleciesz :-)
      Pozdrawiam również serdecznie :-)

      Usuń
  10. Wygląda bardzo misternie i ten kolor... Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor jest naturalny, Magdo, bo to lniane nici. Lubię naturalny len bardzo :-)

      Usuń
  11. Wow! Coś pięknego!!!
    Ależ to musi być misterna robótka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwo nie jest, szczególnie "na zakrętach" trzeba się gimnastykować, ale jest satysfakcja :-)

      Usuń
  12. Piękna! Koronka klockowa to dla mnie kosmos. Podziwiam i gratuluję, najtrudniejszy pierwszy krok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był już i następny, ale czy będą dalsze, nie wiem... Chyba zostanę przy moim ukochanym hafcie... ;-)
      Dziękuję ślicznie i pozdrawiam :-)

      Usuń
  13. Śliczna serweteczka.
    Popróbowałam w zeszłym roku potrzymać klocki i coś poprzeplatać, to trudna praca . Wymaga skupienia i doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :-)
      Ja zajmowałam się tym dawno, zastanawiam się nad powrotem... no... nie wiem... może tak troszeczkę się jeszcze pobawię w te klocki ;-)

      Usuń
  14. Jestem pod wrażeniem. Czego się dotkniesz pięknie Ci wychodzi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te dobre słowa :-))
      Wciąż jednak na koniec zostaję przy hafcie ;-)
      Pozdrawiam również :-)

      Usuń
  15. Piekna praca, podziwiam, jak dla mnie czarna magia, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie dalej też... opanowałam ledwie podstawy :-)
      Serdeczności ślę :-)

      Usuń
  16. Gratuluję, Aniu - śliczna serwetka. Jestem zauroczona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie małe beleco, ale cieszy ;-)
      Dziękuję i pozdrawiam, Violu :-)

      Usuń
  17. Piękna. Podziwiam za chęci do poznawania nowych technik i zazdroszczę umiejętności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już jakiś czas temu się zdarzyło, tylko pokazuję dopiero teraz... bo coraz częściej myślę o powrocie do tej techniki, póki jeszcze nie zapomniałam wszystkiego...

      Usuń
  18. Rety, rety, jaka piękna! Póki co klocki uważam za barrdzo trudna technikę, a Ty sie w niej odnalazłaś znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, u Ciebie cuda widziałam!!
      Co do techniki klockowej, to rzeczywiście jest tak, jak piszesz - do łatwych nie należy...

      Usuń
  19. Śliczna serwetka! Jestem pod wrażeniem! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niesamowita serwetka! Fajnie mieć możliwość zdobywać nowe umiejętności pod okiem mistrzyni. To musi być wspaniałe doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, pojechałam, zamieszkałam u Jadzi przez tydzień i od razu żeśmy się bardzo polubiły! Atmosfera jak w domu, świetnie było, choć nauka intensywna :-)

      Usuń
  21. Piękne, misterne wykonanie - serwetka mnie urzekła! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Podziwiam! Pięknie ci wyszło!:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Misterna praca, śliczna serwetka, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Super...Jestem zachwycona...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudny wzór serwetki :) Piękna jest :)

    OdpowiedzUsuń
  26. O ja, super ♥ Klocki to wyższa szkoła jazdy :P Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Hocki - klocki, hokus- pokus :) noo... czarujesz kochana, czarujesz ;)
    Prześliczne to maleństwo wyczarowane za pomocą tych dwóch klocków!

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczna serwetka, a przez swój rozmiar urocza.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem pod wrażeniem! Oglądałam w necie kilka filmów z koronką klockową i nie mogłam wyjść z podziwu. Gratuluję talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. cudne te Twoje hocki klocki Aniu. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  31. Ooo widzisz Kochana nawet nie wiedzialam o takiej mozliwosci :)) Cudowna serwetka :)) Na prawde efekt niesamowity i pomyslec ,ze z pomocna klockow :)) Czlowiek cale zycie poznaje ,uczy sie :)) Pozdrawiam Cie Kochana Cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i cenny komentarz. Zapraszam znów :)