czwartek, 27 lipca 2023

Na bieżąco i w oczekiwaniu

 Witajcie w letni, lipcowy, cudny czas :-)

Dziś nie będzie spektakularnie, nie będzie też jakoś specjalnie odkrywczo czy zaskakująco, bo u mnie jak zwykle królują krzyżyczki :-)
Cóż, wciąż jeszcze mi się nie znudziło to xxx-owanie i szansy nie ma na zmianę ;-)
A co u mnie w tym temacie?
Dość dawno już pisałam, że ukończyłam Madame Symphonię i już miesiąc czekam na jej oprawienie u ramiarza. Tak to jest, jak się nie chciało poszukać odpowiedniej ramki i samej zabrać się do dzieła.
Jutro mam zamiar wybrać się tam i zapytać, co dzieje się z tym moim obrazkiem, bo na sesję mam pomysł, a wciąż obiektu do sfotografowania brak ;-(
Tymczasem zdążyłam już ukończyć niedźwiedzia barda w szarościach.
Nazwałam go sobie: OPIEŃKO, jako że posadził swe jestestwo na pniaku :-)
Choć jest już gotowy, to z prezentacją końcowego efektu chcę poczekać, aż praca będzie oprawiona, a że motyw jest zimowy, to i sesję na zimę planuję. A dziś tylko zajawka stanu, jaki miał miejsce z końcem czerwca:


Leśny bard, otulony w ciepły - udziergany z pewnością przez panią misiową - szalik, oddaje się swej muzycznej pasji, nie bacząc na padający śnieg... I ten właśnie śnieżek w hafcie daje się we znaki. Zastanawiałam się, czy w ogóle go wyszywać, bo sam efekt "graficzny" mi się podoba, a śnieg wydawał mi się tu zbędny. 
W końcu od czego mamy wyobraźnię...?! Wyhaftowałam jednak, po czym myślałam, żeby go usunąć przed oprawą. Ale w konsultacjach zasugerowano mi, żeby zostawić, bo wzbogaca odbiór. A ponieważ liczę się bardzo z opinią mojego Konsultanta, stanęło na zimowej, śnieżnej scenerii :-)
Gdy pokażę oprawiony obrazek, ocenicie sami, jak wyszło.

A co teraz u mnie się dzieje?
Kto mnie zna, ten wie, że ja nigdy nie planuję niczego ściśle według ustalonej listy. Zawsze daję się ponieść nastrojom i działam spontanicznie. Długo pozostawało w zamyśle wyobrażenie twarzy Jezusa na podstawie Całunu Turyńskiego. Bo nie przepadam za większymi pracami, przy których pracuje się długo i mozolnie. Ale bardzo chciałam mieć ten obraz, tę ukochaną Twarz... Zdecydowałam się rozpocząć pracę. I, o dziwo, zdaje mi się, igła sama biega po kanwie!!! Rozpoczęłam pracę 9 lipca i po osiemnastu dniach mam już ponad połowę xxx. A, co ciekawe, jak dotąd żadnej pomyłki, która miałaby skutkować spruciem więcej niż dwu krzyżyków! Przy tym dość wymagającym wzorze, bo miejscami przypomina on kolorowe, niciane confetti, jest to dla mnie zdumiewające...
Po osiemnastu dniach kanwa wygląda tak:


Haftuję bez tamborka, dwiema nitkami muliny DMC na 16 ct. I kiedy wieczorem kładę się spać, nie mogę doczekać się poranka, by móc chwycić za igłę :-))

A co u Was? Jak spędzacie lipcowe dni? Jakieś wojaże? Nowe, rozpoczęte, większe prace?

Pozdrawiam Was serdecznie, dziękuję za każde miłe słowo i życzę cudownego sierpnia :-)

Chranna

13 komentarzy:

  1. Oba hafty pięknie się zapowiadają, jestem ciekawa jak wyjdzie całun bo wygląda jak zdjęcie więc kolory są trafnie dobrane. Ja dni spędzam przy hafcie chabrów. Pozdrawiam Joasia ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Twoje chabry :-)
      I podoba mi się to, co widziałam!
      Wzajemne pozdrowienia, Joasiu :-)

      Usuń
  2. Ależ wspaniałe haft na kanwie, kolory z Całunu Turyńskiego są niesamowite, u mnie szydełko w roli głównej, kolejna chusta powstaje, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolory i oczy... Oczy są przenikające w głąb ludzkiego serca...
      Mam problem z Twoim blogiem, Aniu. Napisałam u Ciebie w komentarzu...
      Serdeczności :-)

      Usuń
  3. Czyli u Ciebie bardzo pracowicie. Nie mogę się doczekać oprawionych haftów. Na pewno będą wyglądać rewelacyjnie. A nowy haft wygląda już pięknie. Powodzenia w dalszym wyszywaniu bez prucia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio tak. A to dlatego, że z reguły nie zaczynam następnego haftu, zanim nie skończę tego, nad czym pracuję. To jest motywujące ;-))
      Dziękuję, Madziu. Żeby nie zapeszyć, na razie idzie świetnie :-)

      Usuń
  4. Gratuluję wyboru wzoru Całunu Turyńskiego. Ja już go kiedyś wyszyłam, efekt jest cudowny. Oczywiście czekam na Twoje nowe hafty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Gosiu :-)
      Zastopowałam na trzy dni z całunem z powodu sesji zdjęciowej dla ostatniego obrazu i innych zajęć, ale wracam do xxx dziś. Chciałabym skończyć tak do dwóch tygodni. Może wydolę :-)

      Usuń
  5. Cudne prace i już nie mogę się doczekać ich zdjęć w odpowiedniej oprawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Aniu, Twojej pracy i tworów niema końca. Szczerze jestem zauroczona Twoim postepem przy twarzy Christusa. Dokladności i determinacji ❣️❣️ Cacuszko.

    Skolei u mnie, jak dotychczas, praca z drutami wre. Wlaśnie kończe kolejny sweterek 'chmurke' z Super Kid Mohair love Silk, to juz drugi w tym wydaniu w przeciagu miesiaca. Cieniusieńka niteczka, na grubych N° 6/7 drutach, to i praca wg wlasnego wzoru śmiga.
    Mam w planie jeszcze dwa sweterki do wykonania...czas pokaze co z tego bedzie 🙃☀️🍀 ~ mam multum skarpetek typu Sneaker do wykonania.
    Serdeczniści posylam kochana Dziewczyno 🦋🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Joasiu. Twarz Jezusa skończona i oprawiona. Ale ramiarz pomylił ramy i jest nie ta, którą wybrałam... ;-( Podziwiam niezmiennie Twoją pracowitość! Pozdrawiam cieplutko ♥

      Usuń

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i cenny komentarz. Zapraszam znów :)