czwartek, 2 stycznia 2020

Tylko nie kanareczka! Czyli o zgryzocie natury miłosnej i... ortodontycznej ;-))

"Krrrokodyla!
Tylko tyle!
Co za koncept, u kaduka!
Pannom w głowie krokodyle,
Bo dziś każdy zgrozy szuka:
To dziś modne, wdzięczne, ładne,
Co zabójcze, co szkaradne.
Dawniej młoda panieneczka
Mile rzekła kochankowi:
"Daj mi, luby, kanareczka",
A dziś każda swemu powie:
"Jeśli nie chcesz mojej zguby,
Krrrokodyla daj mi, luby"
A. Fredro, Zemsta

Witajcie w nowym roku :-)
Niby on umownie nowy, a u mnie wszystko po staremu i zabawa szydełkiem trwa w najlepsze.
Jeszcze przed Wigilią, idąc w sukurs Papkinowi, uplotłam dla Córy tego gada jako dodatek do książek prezentowych.












 Ale, po dokładnych oględzinach i przymiarkach do różnych książek, stwierdziła: "...przydałoby się, żeby zakładka była nieco dłuższa". I że: "...to nie krokodyl, tylko ALIGATOR".
Matka rację przyznała i robi się drugi. A w zasadzie prawie się zrobił, bo zostały tylko gałki oczne, no i połączenie wszystkich części.
Zauważyć można, że aligator zamiast bezpiecznych oczek ma koraliki. Nie wygląda to za dobrze. Zamówiłam więc takie malutkie, trzymilimetrowe i czekam na dostawę. Skróciłam i poszerzyłam też nieco pysk i włożyłam mniej wypełniacza. Według życzenia wydłużyłam tułów i ogon w drugiej wersji. Tym sposobem będzie wybór pomiędzy aligatorem a, mam taką nadzieję, KROKODYLEM.
Korzyść z tego taka, że mnie zostanie ten drugi ;-))



Przed Świętami zrobiłam też kolejne dwa szczurki również jako upominki zakładkowe. Tym razem bez wąsów i w dwóch wersjach kolorystycznych :-)


Teraz chwyciłam za igłę, ale wciąż szydełko mnie kusi... i różne fajne projekty. Zobaczymy, jak długo wytrwam przy hafcie ;-)
Tyle na dziś. 
Pozdrawiam wszystkich cieplutko w nowym roku i dziękuję za wszystkie odwiedziny, ciepłe słowa, życzenia noworoczne :-)
Do miłego znów :-)

46 komentarzy:

  1. Zakładki są tak urocze, że co za różnica, krokodyl czy aligator albo szczurek... ;) Ciekawe, czy powstaną inne zwierzątka, bo wychodzą ci wsoaniale.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powstanie na pewno żyrafka w tym roku... a co jeszcze się zdarzy, kto wie ;-))
      Dziękuję, Promyczku, i cieplutko pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Po oględzinach krokodylo-aligatora oraz cudnych szczurków stawiam sobie za cel w Nowym Roku 2020 takowego szczurka dla potomnych udziergać!!! ☺️ Śliczne prace Aniu. Dzięki za motywację i życzę wszelkiej pomyślności w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)
      Reniu, chwytaj za szydełko i do dzieła! Naprawdę frajda z tego dziergania szczurków. A z aligatora jeszcze większa :-)))
      Nie ma co odwlekać ;-)
      Wszelkiej pomyślności w nowym roku!

      Usuń
  3. Uroczy krokodyl, pardon, aligator! Oczy mi się do niego śmieją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prosty gadzina, Olu :-)))
      Przyznam, że mnie też :-))
      Dziękuję i przy okazji życzę szczęśliwego nowego roku :-)

      Usuń
  4. Aniu, zakładki niezwykle sympatyczne!
    Chyba zamiast czytać, ciągle bym się uśmiechała :-)
    Życzę Ci w tym roku wielu wspaniałych projektów, dużo czasu i zdrówka na ich realizację.
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dlatego, Iwonko, ja swoje zakładki chowam na czas czytania, żeby mnie nie rozpraszały, a wyjmuję tylko dla założenia miejsca, w którym czytanie przerwałam :-)))
      Dziękuję za życzenia. Czasu mam dość, tylko żeby zdrowie dopisało.
      Tobie tego samego, Iwonko, z serca życzę :-)

      Usuń
  5. Cudowny ten aligatorek czy krokodylek wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Fajnie się je plecie, dużo zabawy i radości miałam :-))
      Dziękuję :-)

      Usuń
  7. Cudowne są te zakładki :) muszę w końcu się przemóc i zrobic chociaż jedną taką...
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko, zobaczysz, jak to polubisz. Praca nieskomplikowana i frajdę daje :-)
      Dobrego, szczęśliwego roku :-)

      Usuń
  8. Cudny zielony 😊 Aniu kochana a możesz zdradzić skąd miałaś wzór na tą gadzinę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :-)
      Edytko, wzór otrzymałam w prezencie :-)

      Usuń
  9. Fajne te Twoje szydełkowe zakładki, a krokodyl czy tam aligator, super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je lubię, Marychno :-)
      Dziękuję i pozdrawiam również :-)

      Usuń
  10. No przecudne stadko! Czytanie w tak doborowym towarzystwie musi smakować wybornie!
    Życzę przyjemności z robótkowania w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, i ja Tobie radości co niemiara z wszelkich działań twórczych:-)

      Usuń
  11. Genialne są te zakładki! Bardzo wdzięczne, zabawne i idealne na prezent :-)
    serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłąm je bardzo, Kasiu, bawią mnie jak dziecko, choć stara jestem :-))

      Usuń
  12. Śliczności! I czytanie milsze!
    Pozdrawiam Noworocznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. I znowu zrealizowane niesamowite pomysły!
    Dobrze, że panna nie chce kanarka- przecież nijak go włożyć do książki.
    A gadzie zębiska prawdziwą grozę sieją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Iwo :-))
      No właśnie. Nie przebieraj panno, żebyś nie przebrała, żebyś za kanarka wróbla nie dostała ;-)) Ale egzotyka to już coś! :-)))
      A zęby do korekty u ortodonty ;-)

      Usuń
  14. Fantastyczne zakładki :), idealne na prezent, do tego książka i prezent pierwsza klasa :) Buziaki Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violu, najwięcej uciechy dało mi fotografowanie tych drobiazgów i układanie historyjek obrazkowych z nimi :-)
      Uściski załączam :-)

      Usuń
  15. Dobrze,że go choć książką przytrzasnęłaś:)nie będzie się panoszył po blogu:))))))
    Super fajny pomysł i wykonanie:)))może i ja trzasnę taka myszkę?:)))
    pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie! Powróci jeszcze, bo mu zrobiłam mnóstwo zdjęć :-))))
      I mam nadzieję, że szczurków nie pozjada, bo ma problemy ze zgryzem :-)))
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  16. Jestem zachwycona Twoimi zakładkami, czy to aligator czy krokodyl...wszystko jedno i tak sa zachwycające!
    Chciałam zapytać czy mogłabym odkupić od Ciebie wzór na tą zakładkę? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ rewelacyjne są Twoje zakładki, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Projekty zabawne; takie, co to same się robią.
      Pozdrawiam serdecznie, Aniu i dziękuję :-)

      Usuń
  18. Aniu jakie urocze te Twoje szydełkowe gady !😊
    Bardzo mi się podobają i coś mi się wydaje ,że przeproszę się z szydełkiem i sobie takie " usztrykuje "
    Ps.świetny post, wiersz wywołał uśmiech na mojej twarzy (szkoła mi się przypomniała)
    Wszystkiego dobrego na każdy dzień Aniu !😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca przy tych cudakach to sama przyjemność. I wciąga!
      chwytaj za szydełko, będziesz miała frajdę :-))
      Dziękuję, Aniu. Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. A jak wciąga takie szydełkowanie!
      Chciałoby się jeszcze i jeszcze i coraz to inne :-)))

      Usuń

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i cenny komentarz. Zapraszam znów :)